26 juli 2014 - Vianden, Luxemburg

Om 7.15u ging de wekker af.
Vannacht niet zo heel lekker geslapen. Bed was vrij hard en erg smal.
Na een eenvoudig maar lekker ontbijt vertrokken we om 8.40u bepakt en bezakt richting Vianden. Van tevoren hadden we nog naar het weer gekeken en ze voorspelden net zoals gister weer regen en onweer in de middag. Dat worden dus veel km's en weinig koffiemomentjes in de ochtend. In onweer fietsen vonden we gister niet heel prettig. Er hing wel mist in het dal. De temperatuur was zo'n 18 graden en het zonnetje scheen....
Best ideale omstandigheden om weer te beginnen. Ook vandaag weer fietsten we op schitterende wegen waar je met de auto niet kan komen...Fantastische uitzichten gezien. Al vroeg vandaag besloten we om de route die we gisteravond gepland hadden niet helemaal te volgen. We waren van plan geweest om af te wijken van de route over een oude treinbaan, omdat dat een onverhard pad is en door de regen van gister zou dat best weleens zwaar kunnen worden...Toen we bij de splitsing aankwamen, was het pad prima begaanbaar en gokten we erop dat het weer zo zou blijven..... Nou dat was een gok voor het casino geweest. Het bleef droog en het bijkomend voordeel was dat het vals plat omlaag ging. Na de spoorbaan, we waren toen al halverwege onze km's van vandaag ging het een km of vijf berg op (of oké zoals jullie willen Ardense heuvel op). Dat was onze eerste test en die hebben we met vlag en wimpel doorstaan. Folker reed hem in één keer op en Marlies had het fotomoment excuu (grensovergang België - Duitsland) om de beklimming in tweeën te knippen.
Daarna was het met één flinke daling erin heuveltje op heuveltje af tot aan onze overnachtingsplaats van vandaag Vianden. En het koffiemomentje van de ochtend werd een soepmoment voor de lunch. Met nog steeds mooi weer en nog maar 20 km te gaan durfde we dat aan.
Vandaag hebben we dus in België en Duitsland gefietst om uiteindelijk in Luxemburg te eindigen. Vianden is een super toeristisch stadje en daar genieten we nu van. Net even wat drinken in de supermarkt gekocht en nu zitten we op een bankje te genieten van een schitterend uitzicht, namelijk het kasteel Chateau de Vianden (zie foto). Al met al heben we vandaag 88 km moois gezien.

1. Rob:
    26 juli 2014
    Leuk hoor te lezen dat het zo'n mooie trip was vadaag. Zeker als je kan fietsen waar geen ander verkeer tegen komt. Je krijgt dan vaak een ander zicht op de omgeving. Veel succes morgen met de trip naar Luxemburg stad.
  2. Petra:
    26 juli 2014
    Leuk om jullie zo te volgen en mooie foto's zeg. Succes met de volgende kilometers. Groetjes ons
  3. Erwin:
    27 juli 2014
    Leuk geschreven, Folkert en Marlies.
    Mochten onderwijs en ballistiek het in de toekomst toch niet blijken te zijn, dan kunnen jullie altijd nog een toeristisch magazine starten.
    De Tour is gefinished. Nu kan de aandacht van sportief Nederland zich op jullie als twee fietsende helden richten. Deze boodschap gaat in cc naar opa Smeets.
    Heel veel succes met jullie verdere tocht!