27 juli

27 juli 2014 - Luxemburg, Luxemburg

Vanochtend rustig aan gedaan. Er stond rond de 56 km op de planning en die planning klopt tot nu toe aardig (het werden er 58).
We hadden de wekker om 7.30u gezet. Wat tot nu toe uitslapen betekent en dat kwam mooi uit. Gisteravond was er feest in het dorp met goede muziek waar we van konden meegenieten op onze kamer. Echt super!!!
Vianden is qua stadje zeker aan te raden, alleen wat wel een beetje jammer is, is dat de voertaal zowat Nederlands is.
Rond 10u vertrokken we richting Luxemburg stad. Vandaag hebben we wat meer over drukke wegen gefietst. We begonnen wel met een rustig stukje namelijk aan de Duitse kant van de Our. Nadat we deze echter weer naar Luxemburgse kant over moesten en een stukje over een dichtbevolkte camping en een fietspad hadden gefietst, moesten we het Müllertal in. Een onwijs mooi dal, dat ook wel het hart van Luxemburgs Zwitserland wordt genoemd. Helaas doen veel mensen dat per auto en dat maakt het een drukke weg. Aan het einde van het dal langs radio Luxemburg, met indrukwekkende zenders en schotels gefietst. Hiervoor moesten we wel een stukje klimmen. De laatste 20 km ging onze route over een fietspad naar Luxemburg stad. Volgens onze beschrijving zou "fout rijden" niet kunnen...... Nou wel dus. Hier bleek dat Folkert andere kwaliteiten heeft dan kaartlezen... ;-) Dit leverde ons wel een extra klim van minimaal 10% op en een mooie afdaling.
Rond een uur of half 4 kwamen we aan in Luxemburg stad. Na wat zoeken ons hotel gevonden vlak bij het station. Onze fietsen mochten op -2 in de parkeergarage en wij op +4. Na ff bijkomen, gedoucht en gewassen te hebben, de stad in gegaan voor wat sightseeing. Wat een mooie en bijzondere stad. Maar daarover morgen meer. Want morgen is een fietslozedag en dus tijd voor nog meer sightseeing... Mochten jullie nog aanraders hebben, buiten de fietstocht km's hebben wij ons niet echt goed voorbereid. We hebben al gehoord van de Casemates, de Cathédrale en de Grund maar misschien is er tijd voor meer....

Gr. Folkert en Marlies

1. Michiel:
    27 juli 2014
    Leuk om te lezen. Geniet ervan
  2. Atie:
    27 juli 2014
    Leuk om jullie belevenissen te lezen en op deze manier mee te fietsen!!!!