Alessandria - Den Bosch

16 augustus 2014 - Arth, Zwitserland

Zaterdag 16 augustus:
Aan onze vakantie is bijna een einde gekomen. Na een goed ontbijt konden we onze tassen en fietsen nadat we uitgecheckt waren nog even in het hotel laten staan. Omdat we moesten wachten op de autotrein hadden we nog even tijd om de stad in te gaan. Tegen één uur onze spullen in het hotel opgehaald en gefietst naar het station, wat op slechts vijf minuten afstand van het hotel lag. Uiteindelijk gingen de fietsen de kooi in. Twee andere fietsers kwamen we op het station tegen en de man was duidelijk om een praatje verlegen (zou ik ook zijn met zo'n zuur kijlende vrouw of zou zij zuur kijken door de man?). Zijn wederhelft kon dat niet erg waarderen als we op haar gezicht afgaan. De trein vertrok met vijftien minuten vertraging. We zitten bij twee aardige mensen uit Zuid-Beijerland in de coupe. Tegen half zeven krijgen wij een soort van vliegtuigmaaltijd voorgeschoteld en eerlijk gezegd viel dat niet tegen. Onze coupé genoten hebben deze reis ook al richting Italië gemaakt en wisten dat het slim was om in de restauratiewagon te eten (dit moet je van te voren doen,dus voor ons niet meer van toepassing voor nu). Wat wel inhoudt dat we nu de coupé voor onszelf hebben.
Onze stewardess doet erg haar best in het bedienen en uitleggen. Vooral in uitleggen zodat we het allemaal zelf kunnen doen. Ben benieuwd of we van onze zitplaatsen slaapplaatsen kunnen maken...
Zojuist hebben we de Gotthardtunnel gehad. Nu staan we even stil.
We zijn wel heel erg benieuwd hoe de nacht zal zijn.