Cisano - Milaan

13 augustus 2014 - Milaan, Italië

Woensdag 13 augustus:
Nog maar twee fietsdagen te gaan en dan zit het wat betreft het fietsen op voor dit jaar (behalve dan Folkert zijn komende vakantie racefiets kilometers, Folkert zijn zondagochtend kilometers, Marlies haar dinsdagavond spinkilometers en onze elke dag naar het werk kilometers). Vandaag fietsen we naar Milaan. Nadat we vanochtend uitgecheckt hebben en de fietsen bepakt zijn, komt het dochtertje van de eigenaar van het hotel naar buiten om ons nog een zak te geven. De nodige energie voor onderweg, lekker fruit. Vanaf de start maar besloten om met een regenjas te fietsen. Achteraf gezien geen slechte keuze. Al vrij snel begint het behoorlijk te regenen. Code oranje was er afgegeven en dat was voornamelijk vanwege onweer. Gelukkig hebben wij daar geen last van gehad. Wel van heel veel hemelwater. Na een kilometer of drie kwam het met bakken uit de hemel en pas toen we Milaan inreden begon het te druppelen. Onderweg hebben we bij een Mac Donalds geschuild (wordt al bijna traditie - regen en de Mc) waar we gelijk wat warms hebben gedronken en Marlies lang op het toilet heeft doorgebracht onder de handendroger....

Het begin van onze tocht leidde ons nog over wat heuvels met stijgingspercentages van 12%. Na een tijdje werd het na redelijk vlak. Door de enorme regenval liepen de putten flink over en ontstonden er flinke plassen op de weg. De keer toen we uit Como met regen vertrokken was er een vriendelijke automobolist die ons trakteerde op een douche. Daar waren we vandaag ook wel een beetje bang voor. Gelukkig gebeurde dat niet. Toch is het niet prettig om in deze regen te fietsen. De kans op glad wegdek is best groot, gaten in de weg zie je door de plassen niet goed en je eigen zicht is ook niet optimaal.
Vanaf het begin was het 20 à 21 graden, waardoor het niet héél erg koud aanvoelde (warm is het natuurlijk ook niet). Het water wat opspatte voelde zelfs warm aan.

Vandaag hebben we iets meer dan 50 kilometer gefietst, waardoor ons totaal tot aan vandaag op 1167 gefietste kilometers komt. Hier hebben we 76 uur en 13 minuten over gedaan...

Inmiddels hebben we de dom gezien, pizza gegeten en liggen we op ons bed te lezen en de blog te schrijven.
Morgen een heerlijk dagje door Milaan slenteren en daarna onze laatste fietstocht naar Alessandria.
En dan kunnen we zeggen:"We zijn vanaf Maastricht naar Alessandria gefietst!"

Gr. Marlies en Folkert.

1. Elsbeth:
    18 augustus 2014
    Inmiddels is het 18 augustus en heb ik jullie reisverhalen gelezen en de foto's bewonderd. Super leuk, kom helemaal weer in vakantie stemming. Respect voor alle gemaakte kilometers. Doe het jullie niet na. Grt elsbeth