Domodossola - Luino

9 augustus 2014 - Luino, Italië

Zaterdag 9 augustus:
Om 7.30 uur gaat, zoals zo vaak de afgelopen 2 weken, de wekker. Een nieuwe dag met veel nieuwe indrukken staat ons voor de boeg...
Tijdens het ontbijt eindelijk een "echte" cappuccino. In Frankrijk krijg je koffie met een dot slagroom, maar hier in Italië is het echt genieten van de koffie!
Vandaag staat een redelijk eenvoudig dag op de planning.
Zo rond 9 uur vertrekken we en fietsen we veelal heuvel afwaarts. De ochtend begint met een paar druppels. De temperatuur is 22 graden. Gelukkig hoeven we nog geen regenjas aan te trekken. Rond een uur of 1 's middags komen we aan in Intra waar we de pont naar Laveno nemen. We hoeven daardoor niet om het Lago Maggiore heen. Vijftien minuten later stappen we weer aan land en hoeven nog maar 16 km te fietsen voordat we in het volgende hotel zijn. Vandaag komen we halverwege de middag in ons hotel in Luino aan. Nadat we ons opgefrist hebben, lopen we een rondje, drinken weer een heerlijke kop koffie en lezen onze boeken op een terras. Van de regendruppels die vallen hebben we geen last omdat we overdekt zitten en de temperatuur is heerlijk. Daarna een overheerlijke Italiaanse pasta en als slagroom op de taart zien we de zon ondergaan achter de bergen aan de overkant van het Lago.

Groet Marlies en Folkert
Van reisblog naar fotoboek