Pijnacker - Harwich (Engeland)

11 juli 2015 - Harwich, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is onze fietsvakantie begonnen. Rond 9.15u vertrokken we naar Hoek van Holland om van daaruit de boot naar Harwich te nemen. We startten vanmorgen met wat lichte bewolking maar dat verdween na een uurtje waardoor er een blauwe lucht tevoorschijn kwam. Marlies had een knooppuntenroute geprint. In Delft waren op een gegeven moment de knooppunten verdwenen doordat we door een wegopbreking anders moesten fietsen. We hadden ook best de snelste route kunnen fietsen a.d.h.v. plaatsnaambordjes maar dan fiets je niet de leukste route.
Rond 11.30u kwamen we aan in Hoek van Holland. Aangezien we nog wat tijd over hadden konden we op een terras nog snel een kop thee en een kop koffie nemen. Om 12u vertrokken we naar de boot en checkten in. Onze fietsen hadden we goed vastgemaakt en dus was het tijd om naar het dek te gaan waar de zon heerlijk scheen. Tot 13.45u lekker rustige gladde zee, we moesten namelijk nog ff geduld hebben en wachten voordat de boot vertrok.
Leuk is het dan om mensen te bekijken en gesprekken van anderen te beluisteren. Gedurende de tijd op de boot (ong. 7 uur hebben we ons vermaakt met lezen, koffie en thee drinken, wat eten, slapen en tv kijken).
Om 20.45u Nederlandse tijd, 19.45u Engelse tijd, kwamen we aan in Harwich. Vrij snel waren we van de boot af en gingen op zoek naar ons eerste hotel. Nog geen 10 minuten later stonden we er voor de deur. Even de hotelkamer bekeken en daarna een stukje gewandeld. Gelukkig kwamen we een Costa tegen die nu helaas gesloten was, maar morgenochtend in ieder geval open is. Goede vooruitzichten dus voor het ontbijt morgenochtend met een goede kop koffie.
Helaas zijn de weersvooruitzichten voor de komende dagen niet geweldig. De verwachting is dat we morgen zo nu en dan in de regen fietsen. De route morgen is ongeveer 40 km lang en begin van de middag hopen we op de camping in Colchester aan te komen. Hopelijk kunnen we de tent met droog weer opzetten.
We gaan het zien.

Gr. Marlies en Folkert.

1. Rob:
    11 juli 2015
    De kop is eraf, veel plezier Rob en Ria
  2. Carin:
    11 juli 2015
    Leuk om jullie weer te volgen. Veel plezier en goede reis!!!!
  3. Wouter:
    12 juli 2015
    Je moet links fietsen in Engeland hè!!!! Veel plezier!!