Harwich-Maldon

12 juli 2015 - Maldon, Verenigd Koninkrijk

12 juli:
Vanochtend ging om 8.30u de wekker. De bedoeling was om ong 48km te fietsen om dan op de camping in Colchester aan te komen en dan de tent op te gaan zetten. Dit plan zou gedurende de dag wijzigen, maar dat wisten we bij vertrek dus nog niet :-).
Nadat we uitgecheckt waren was op ong. 5 minuten fietsafstand (kan ook wat eerder) een Costa. Daar is de koffie ook best wel lekker dus daar moesten we even langs. Daarna boodschappen gedaan in de supermarkt zodat we konden ontbijten. Na een heerlijke broodje met rauwe ham gegeten te hebben vertrokken we voor ons eerste "echte" fietstocht op Engelse bodem. De weersvoorspellingen waren niet erg gunstig en zoals we gisteren al schreven hielden we rekening met af en toe een bui (en dan maar afwachten hoe lang dat af en dat toe zou zijn). We begonnen met een behoorlijk grijs wolkendek boven ons. Gelukkig knapte dat gedurende de route flink op en hebben we hele stukken in de zon gefietst. We waren erg benieuwd (vooral Folkert) hoe het het fietsen aan de linkerkant ons zou bevallen, maar tot nu toe is het goed gegaan.
De wegen waarover we vandaag hebben gefietst waren over het algemeen prima. Asfalt werd soms afgewisseld door kiezelpaden. De tocht van vandaag heeft ons over weggetjes gevoerd waar je normaliter niet over zou fietsen. Soms waren de paden best smal en geregeld moest je oppassen voor takken met venijge stekels of voor brandnetels die over het smalle pad heen hingen. Een paar keer konden we ze niet ontwijken helaas. Maar ja, als je tijdens je rit een marter, een eekhoorntje en wat konijntjes ziet lopen dan maakt dat ook wel wat goed. Halverwege de geplande tocht besloten we om vandaag meer kilometers te maken, zodat het totaal van morgen (iets meer dan 100) zou verminderen. Het werden er vandaag 74. Geen tent, maar een guest house, niet koken, maar uit eten en op de koop toe morgenochtend een 'Full English'.
En dan morgen ook geen 100 km maar ongeveer dezelfde afstand als vandaag. Dat voelt als een win win win situatie.
Het was een mooie vakantiedag in dit prachtige land.

F&M

1. Rob:
    12 juli 2015
    Kon je eindelijk in een tentje slapen en dan doen jullie dat niet, zwak hoor. ( geintje ). Leuk dat jullie op stukken komen die je normalieter niet zou nemen, veel fiets plezier morgen en hopelijk ook droog weer.