Barnstaple-Torrington-Bude

28 juli 2015 - Bude, Verenigd Koninkrijk

27 juli
Vannacht heerlijk geslapen in het hotel. En vanmorgen genoten van een overheerlijk ontbijtje. Omdat we vamdaag niet heel ver hoeven (ongeveer 30 km) hebben we een heel rustige start van de dag. Het weer zou volgens de voorspellingen beter worden dan gisteren, waar op zich ook niet zo heel veel voor nodig is. Het zou overwegend droog zijn maar wel hard waaien. Ook hier kennen ze de codes voor weeroverlast. Wij hebben vandaag code geel in verband met wind. We gaan het zien. Na een flinke oponthoud (zaten flinke scheuren in de velg van het achterwiel van Folkert, ondertussen bekend euvel) via de fietsenmaker en met een nieuw achterwiel onze tocht voortgezet. Onwijs balen maar gelukkig de fiets is weer in orde, dus we kunnen weer verder. En met beter weer dan de dag ervoor, kom maar op met die 30km. Als we net fietsen over een mooi geasfalteerd fietspad (oud treinspoor) breekt er vlak voor ons een dikke tak van een boom (niet te vergelijken met de chaos in Nederland van zaterdag). Grote stukken fietsen we langs de kust. En gelukkig kunnen we nu wel foto's maken ook al is het grijs. Zo af en toe hebben we ook wat spetters, maar in het niets te vergelijken met gisteren en vrijdag. Voor de camping moeten we van het fietspad af en nog ff flink klimmen. Tegen half 5 's middags bereiken we de camping en zetten we de tent op. We krijgen een mooi plekje, redelijk beschut wat met deze wind best fijn is. Alle 2 hebben we best zin om weer te kamperen. Als blijkt dat we ook onze was nog kunnen doen, ze een hokje hebben voor fietsers om te koken (uit de wind) en we 's avonds (as we speek) ook nog ff de kroeg in kunnen op de camping, wat kan er dan nog misgaan?

Gr. M&F.

28 juli

Ondanks de nacht in de tent hebben we alle 2 niet zo lekker geslapen. Waarschijnlijk door de wind en af toe de regen. 's Ochtends moesten we met af en toe miezer de tent afbreken. Gelukkig kunnen we droog ontbijten in een speciaal ingericht hokje voor fietsers (dat zelfde hokje van het koken vam gisteren). Om 10.30u stappen we op, om onze route te vervolgen. Helaas met regenjas aan. Al snel gaan ze weer uit, maar toch blijft het af en toe miezeren. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee. De temperatuur laat het nog wel wat afweten, maar gedurende de dag laat het zonnetje zich steeds wat vaker zien. De weggetjes waar we op fietsen zijn af en toe zo slecht dat het zoeken is naar het beste wegdek. Ook zijn ze best smal. Kennelijk zijn de lokale bewoners fietsers nog niet zo gewend want sommigen halen ons met een noodgang in. Vandaag voornamelijk over de heuvels gefiets. Flinke klimmen met redelijke afdalingen, maar na iedere klim worden we beloond met schitterende uitzichten. Aan het eind van de middag komen we aan in Bude en zetten gelijk onze tent op. We staan redelijk beschut achter een soort van natuurlijke wal. Na ons avondeten lopen we vanaf de camping naar de kust. Bijzonder fraaie uitzichten op de zee.
Gr. M&F.