Bath-Bristol

23 juli 2015 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Vandaag nogmaals genoten van het heerlijke ontbijt. Tegen 10.30u zaten we op de fiets naar Bristol. Voordat we op de fiets stapten hadden we 505 km gefietst en met de route van vandaag komt ons totaal op 540 km. Dit alles gefietst in bijna 40 uur.
Soms kan het routeboekje een beetje onduidelijk zijn en wanneer je dan aan het zoeken bent komt er bijna altijd wel iemand naar je toe om te helpen. Vandaag ook weer. Net het centrum uit stond er een bord dat er aan de weg gewerkt zou worden. Op dat moment stonden we te overleggen hoe we zouden fietsen en gelijk schoot er een Brits echtpaar ons te hulp en vertelde ons dat we ons van het bord niks moesten aantrekken. Dus konden we onze route vervolgen. Na verloop van tijd hebben we een flink stuk gefietst over een oud treinspoor (gelukkig geasfalteerd). In de verte hoorden we het geluid van een stoomtrein. Al vrij snel daarna kwamen we bij een oud stationnetje waar een koffie/thee huis gevestigd was. Daar hebben we even heerlijk thee en koffie gedronken, terwijl een stoomtrein langs kwam. Na zo'n 30 km kwamen we de stad Bristol in. Midden in de stad stonden we even in een park stil om te kijken welke kant we opgingen en we werden weer geholpen door een ouder echtpaar. In 1979 waren zij vanuit Bristol naar Israel gefietst en daar een half jaar in een kibboets gezeten. Leuk om dan even met deze mensen te kletsen. Ze vonden de Nederlanders toen zo behulpzaam. Wij reageerden juist dat we dat van de Engelsen vonden. De man vertelde ons dat ze er 3 maanden over gedaan hadden. Geweldig om op een fiets uit die tijd zo'n reis te maken. Toen wij onze bewondering uitspraken vertelde de vrouw dat ze een stuk jonger waren toen en niet zoveel bagage bij zich hadden omdat ze niet gekampeerd hadden. Nadat we bij ons B&B aangekomen waren zijn we snel gaan douchen en daarna de stad ingegaan. Op dit moment liggen we heerlijk op ons bed te wachten op wat de dag van morgen ons gaat brengen.
Waarschijnlijk flink wat regen en wind :-(
Gr. M & F.

1. Rob:
    23 juli 2015
    Leuke dag zoals juliie hebben beschreven, appart zo'n oud stationnetje en een langs rijdende stoomtrein. Zullen het wel op de foto's zien. Ook leuk die spontane ontmoetingen met hulpzame bewoners. Kennen dat ook nog van onze eigen fietsvakanties. Morgen sterkte met de regen en wind. Maar zoal bekend, na regen komt zonneschijn.