Boersch - Colmar

1 augustus 2014 - Colmar, Frankrijk

Vandaag belooft qua km's een redelijk rustige dag te worden. Dit om ons alvast te laten wennen aan onze tweede "niet fietsdag" morgen. We vertrekken rond een uur of 10 voor onze tocht richting Colmar. Het begin van de tocht voert ons over een paar pittige klimmetjes. Weliswaar niet van de buitencategorie maar er zitten stukken in van 10 à 11 procent en dat is best pittig op een beladen fiets. We fietsen een groot gedeelte van de "route du vin" en we fietsen voornamelijk tussen de wijnvelden door met uitzichten op mooie kerkjes en ruïnes in de verte. Rond het middaguur zien we voor ons een ouder stel (denk tussen de 60 en 65 jaar) fietsen en zij fietsen behoorlijk stevig door. We moeten best een beetje moeite doen om ze in te halen. Na onze lunch gaan we er vanuit dat we nog zo'n 30 km voor de boeg hebben. We hebben er 25 achter de rug.
Maar niets blijkt minder waar. Op een gegeven moment komen we er achter dat de km's in het boekje niet kloppen en dat we er nog zo'n 10km extra moeten fietsen. Rond de klok van half 4 in de middag bereiken we ons hotel. Dit ligt net iets buiten het centrum van Colmar (kwartiertje lopen). Omdat de energie een beetje op is wordt het diner een lekker broodje en een bak Couscous. Waarschijnlijk wordt er de rest van de avond veel gelezen....
Morgen zoals gezegd een niet fietsdag, maar sightseeing Colmar.

Groeten,
Marlies & Folkert

1. Rob:
    1 augustus 2014
    Je moet maar denken dat oudere echtpaar reed vast op een E.bike. Dan hoef je je niet gefrusteerd te voelen.
  2. Harry heyse:
    1 augustus 2014
    Ja, de ouwetjes doen het nog best. Jullie hadden goed weer vandaag?
  3. Erwin:
    2 augustus 2014
    Folkert en Marlies,
    Ik heb bewondering voor jullie geweldige prestaties. Flinke afstanden en pittige klimpartijen, cultuursnuiven en prachtige foto's, wedstrijdjes met bejaarde fietsers en een gemene valpartij en natuurlijk jullie mooi geschreven verslag. Sterkte met het vervolg. Ik geniet op afstand mee!