London centrum - Maidenhead- Newbury

18 juli 2015 - Newbury, Verenigd Koninkrijk

16 & 17 juli en een beetje 18 juli
Uit Londen centrum vertrokken richting Maidenhead. Net toen we op de fietsen wilden stappen begon het te regenen. Gelukkig vallen de buien die we tot nu toe hebben gehad onderweg erg mee. Gelukkig maar want vandaag staat onze eerste campingovernachting ons te wachten. Vandaag stond in het teken van het Fullham stadion en twee prachtige paleizen waar we langs fietsten. Voor het Fullham stadion moeten we ff 150 meter van de route af maar als je toch zo dichtbij bent moet ook je fiets net deze high light van Londen op de foto. Hierna gaat de route via een mooi groot park (net ten zuiden van de Thames) over rustige paden naar het jaagpad langs de Thames. De meeste stukken zijn goed te fietsen, er zijn ook wat mindere. Gelukkig zit het weer mee. Via een erg steile klim (off road) waar we allebei van de trappers moeten, komen we bij een War Memorial (voor RAF-personen). Vanaf het monument kunnen we de skyline van Londen nog net zien (het is wat heiig), zien we de vliegtuigen landen op Heatrow en ligt in de verte Windsor Castle. Het tweede paleis wat we vandaag te zien krijgen. Als we later door een park fietsen zien we een mooi stukje gras van een km of 5 lang wat reikt tot het buitenverblijf (een van de) van de Queen. Wij moeten een stukje om om dichterbij te komen.Tijdens het fietsen konden we dichterbij alleen een stuk vd zijkant vh kasteel aanschouwen.
Rond 16.15u kwamen we op de camping aan. Snel de tent opgezet om daarna nog even wat boodschapjes voor het avondeten te halen. Tegen 19.30u zaten we aan de heerlijke macaroni :-)
Aangezien we geen stroom hebben en de solaroplader voor later in de week willen gebruiken werden we veroordeeld om de gps in een ruimte op te laden waar nog wat andere keukenspullen stonden. Ondertussen genietend van een kop aanmaakkoffie en thee hebben we heerlijk zitten lezen op 2 stoelen die er stonden.
Helaas begon het tegen 22u behoorlijk te regenen en wat onweer in de verte...
Een half uur later met een gevulde gps maar de tent in gegaan.

Na een onwennig nachtje in de tent hadden we de wekker om 7.15u gezet. Alle 2 waren we voor de wekker al wakker. Rond 7u gingen we eruit en met een beetje miezer pakten we de tent in en stapten op de fiets. De tocht was ong een km of 70 en 50 hiervan was op een jagerspad wat voornamelijk uit kiezels bestond. Hierdoor kun je ook niet echt doortrappen helaas. Ook fiets je door weilanden en moet je zo nu en dan stoppen om een hek te openen zodat het vee niet kan ontsnappen (ook met de fiets door de koeien).De route is schitterend met heel veel groen en ontelbare sluizen die de schipper of schipster met vereende krachten moest bedienen. Blij dat wij alleen over kiezelpaden fietsten en af en toe een hek moesten openen.
Tegen 17u kwamen we op de camping aan. Gelukkig kwamen we in de laatste 10 km een Tesco's tegen waar we boodschappen hebben gedaan.
Eerst even gezeten en toen de tent opgezet en ons avondeten was een heerlijke kom tomatensoep met maisbrood. Kortom een prima maaltijd.
Lekker genietend van de laatste zon.
Als de zon hier onder gaat is het snel koud. Lange broek en fleece bieden dan uitkomst. Wel ff wennen hoor. Ook is het hier door het uur tijdsverschil om half 10 donker (zeker op een boeren camping in de middle of nowwhere).
Vandaag (18/7) een dagje niets. Vanmorgen lekker in de zon zitten lezen. Nu in Newbury. Leuk stadje met voldoende terrasjes in de zon. Morgen op weg naar Stonehenge.

Groetjes M & F

1. Hans Lammers:
    18 juli 2015
    Hoi, gaaf om jullie verslagen te lezen! Erg uitgebreid. Regen in Engeland? Huh? Top allemaal. Weken voorzichtig! Jullie gaan die smalle landweggetjes weer op. Geniet van de tocht. Gr
  2. Erwin:
    18 juli 2015
    Marlies en Folkert
    Wat een leuke stijl van schrijven hebben jullie. Erg leuk om je verslag te volgen.
    Jammer dat het Engelse weer niet meewekt. Wel fijn dat jullie de geheimen van de Engelse zuidkust op deze originele manier ontdekken en ons daarvan mee laten genieten.
    Succes, Erwin
  3. Mike erika janice:
    20 juli 2015
    Wel een heel leuk verhaal om te lezen, en het een beetje meemeetemaken met jullie. Jammer van die regen. Maar na regen komt Zonneschijn ;-))