Newbury-Amesbury

19 juli 2015 - Amesbury, Verenigd Koninkrijk

19 juli
Vanochtend opgestaan met een blauwe lucht en wat witte wolkjes. Na een ontbijtje in de zon, de tent droog ingepakt. Dat kwam mooi uit want hij mag een nachtje ingepakt blijven. Vandaag wijken we een beetje van de route af om een blik op de stenen van Stonehenge te werpen.
Wat een verschillend landschap heeft Engeland toch. Eergisteren bijna de hele dag over jaagpaden langs een kanaal gefietst en vandaag langs giga velden met graan. Met onwijs mooie vergezichten. Qua fietsen moesten we er best flink aan trekken. Er zaten aardig wat heuvels op de route met percentages tussen de 8 en 15 procent (wat bovenop de mooie vergezichten gaf). En ook hadden we de laatste 30 km flinke wind tegen. Maar met het zonnetje, dat zich vandaag van haar beste kant liet zien was het heerlijk om te trappen.
Tegen 16u kwamen we bij ons hotel aan. Een beetje vergane glorie en er wordt nog een schoonmaker gezocht (en da's wel een beetje te merken). Het is maar voor 1 nachtje en dan zoeken we de camping weer op. Na het douchen zijn we weer op de fiets gestapt om naar de plaatselijke trots "STONEHENGE" te kijken.
Wat een indrukwekkend in een cirkel staande stenen zijn het toch. Omdat we met de fiets waren, was het met gevaar voor eigen leven alleen mogelijk om de cirkel vanaf een afstand te bekijken (dichterbij zou nog veel meer gevaar opleveren). Wel jammer maar aan de andere kant stonden wij op een rustig grasveld omringt met schapen naar deze mooiheid te kijken ipv in de file met alle touristen iets dichterbij. Na weer een fantastische dag zitten we nu in de pub te eten.

Groeten,
F & M

1. Mike erika janice:
    20 juli 2015
    Gaaf om een x in het echie te zien. Mooie foto's ook. Xxx
  2. Rob:
    20 juli 2015
    Jammer dat je er niet helemaal bij kon komen,maar toch goed gezien. Nog veel fietsplezier.
  3. Carin:
    Prachtig!!