Metz - Sarrebourg

30 juli 2014 - Arrondissement Sarrebourg, Frankrijk

Vannacht werden we om een uur of drie gewekt door een paar ruziënde prostituees. Da's wel ff minder als je weet dat je de vlg dag rond de 110 km moet, nee mag gaan fietsen. Nadat het raam dicht was, hoorden we de ruzie niet meer en bracht de airco uitkomst tegen de warmte..
Gelukkig gingen we al rond half elf slapen
;-).
Om zeven uur ging de wekker voor "onze Koninginnerit". Dit zal niet het enige zijn, maar in dit geval is het onze langste.
De eerste km's zullen kaart-technisch gezien de moeilijkste worden, maar net vertrokken uit het hotel worden we geholpen door een Spanjaard die sinds een jaar in Metz woont. Hij begeleidt ons de eerste paar km's door Metz.
Metz uitkomen kost ons ondanks dat nog best veel tijd. Komt doordat het boekje niet altijd duidelijk is in z'n aanwijzingen. Rechts soms links blijkt te zijn, twee km soms vier en andersom.
Vandaag fietsen we door heuvelachtig landschap. Helaas in de ochtend met hier en daar een drup regen (' s middags jammer genoeg ook) en heel de dag grijze luchten. Wel worden we meerdere malen begroet door velden vol zonnenbloemen wat wat kleur in de dag brengt. We fietsen door een gebied met veel kleine dorpjes waar ze helaas geen café's hebben. Dus bestaan onze koffiekopmomentjes vandaag uit bankjes bij stadhuizen en twintig km voor het einde bij een lokaal supermarktje waar we ons te goed deden aan koude cola. Net voor we aan de laatste vijftien km beginnen, fietsen we nog zes km langs een kanaal met sluizen. Altijd leuk om te zien hoe de boten (hier alleen pleziervaart) naar andere niveaus gaan. Het was wederom een super dag met schitterende uitzichten. Het blijft elke minuut genieten op de fiets (ondanks af en toe wat moppermomentjes: zadelpijn, regen, geen zon, koeien, tegenwind.....)