Penzance-Land's End-Penzance

3 augustus 2015 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben we de laatste fietsdag van onze route. Woensdag fietsen we nog wel naar ons hotel in Londen en zaterdag van Hoek van Holland naar huis, maar onze fietsroute eindigt in Land's End (op papier dan want we fietsen gewoon weer terug naar Penzance omdat daarvandaan woensdag de trein naar Londen gaat). Na best aardig geslapen te hebben stappen we rond 10u op de fiets. Ook deze dag moeten we, ondanks dat we geen bagage mee hoeven te nemen best nog wel aan de bak. We zijn de heuvels nog niet uit. Ook vandaag zitten er nog pittige klimmetjes in en de benen laten ons weten dat ze er niet helemaal klaar voor zijn. Maar ja, we willen toch ook het zuidelijkste stukje per fiets bereiken. Éénmaal aangekomen in Land's End blijkt het erg commercieel en staan de auto's in de rij om een betaalde parkeerplek te bemachtigen (£6,-). Gelukkig hoeven wij niet te betalen en mogen wij doorfietsen. Na wat gedronken te hebben tussen alle dagjesmensen maken we nog foto's en vertrekken snel van deze plek. Het is een mooi stukje Engeland maar door het massa toerisme valt het in het niet bij bijvoorbeeld Bude of Tintangel (waar het ook best toeristisch was maar niet zo erg). Nadat we teruggekomen zijn op de camping, breken we snel onze tent af en gaan op zoek naar ons hostel. We verwachtten een kamer van 3m2 maar als we er zijn valt dat reuzemee. We hebben een nette kamer met gedeelde douche en wc maar 100x schoner dan de camping. Ook zit de tent nu lekker droog in onze tassen. Verder hoeven we nu woensdagochtend alleen de tassen op de fiets te zetten ipv ook nog een tent afbreken (in waarschijnlijk regen).
Onze teller staat op dit moment op 1084,55 km. En er komen er nog een paar bij (Londen en Nederland). De meeste km's waren prachtig qua omgeving en goed qua weer. De regendagen (2) zijn we al bijna weer vergeten, de meer dan 30% klimmen (7) binnenkort vast ook, de slapeloze nachten worden mooie verhalen.Wat we blijven herinneren zijn het prachtige landschap, de meer dan vriendelijke mensen, de cultuur, de lekkere koffie van de Costa en Nero, etc.
Morgen een dagje Penzance, woensdag onze reis naar Londen met de trein en dan vrijdagavond op de boot naar Nederland. Wij genieten dus nog ff door alleen even niet op de fiets.
Gr. M&F

1. Rob:
    3 augustus 2015
    Gefeliciteerd een hele prestatie, we komen zeker de foto,s bekijken.
    Nog veel plezier de laatste dagen.
  2. Mike erika janice:
    4 augustus 2015
    Zo dat zijn een heleboel km Goed gedaan en aan de foto's te zien, prachtige ervaringen en verhalen rijker . Geniet er nog heel even van Lekker in een goed hotel xxx
  3. Bert, Ari, Lot en Daaf:
    4 augustus 2015
    Echt super luitjes !!!! Geweldige prestatie en doorzettingsvermogen zowel op als naast de fiets. Hoop snel de verhalen uit de eerste hand te horen maar dat wordt pas na Denemarken. Succes nog de laatste kilometers.
  4. Astrid:
    5 augustus 2015
    Knap gedaan! Jullie hebben een paar dagen Londen wel verdiend! Marlies, ik lees over lekkere koffie. Je bent echt om hè. We drinken snel weer een bakkie als jullie weer in NL zijn. Geniet nog even!
  5. Hans Lammerd:
    7 augustus 2015
    Top prestatie. De gevaarlijke engelse wegen overleefd. Stoer om op deze manier je vakantie te vieren. Geniet nog even van Engeland. Cheers, mates!