Truro-Penzance

2 augustus 2015 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Vannacht geen vreemde vent schreeuwend over de camping, op zoek naar z'n hond of koeien die onze nacht rust verstoorde. Nee het was een heerlijke nacht. Om 7.45u ging de wekker en stonden we op voor onze "laatste tocht met bepakking" (op een km of 10 door Londen en Hoek van Holland - thuis na dan). Maandag (zoals het er nu naar uitziet, maar als het heel slecht weer wordt kan het ook nog op dinsdag) fietsen we nog naar Land's End, maar dat doen we zonder bepakking. De tocht vandaag was weer een mooie tocht. Komt ook wel een beetje door het schitterende weer. Vandaag moesten we ook weer met enige regelmaat klimmen. Na een km of 14 moesten we een stuk over een "minors trail", waar we restanten vonden uit de tijd dat de mijnen nog in gebruik waren. Schitterend pad, alleen best moeilijk om te fietsen. Veel zand, kiezels, grote keien en soms hele smalle paden, zodat je uit moest kijken om de overgroeiende takken van brandnetels of bramenstruiken te ontwijken, wat overigens niet altijd lukte. Hard werken dus, maar dat moesten de mijnwerkers vroeger ook.
Na het pad komen we in Hayle aan (aan de westkust) na een broodje en een verfrissing komen we nog geen 10 km fietsen later aan de oostkust. Hier dus wel een heel smal stukje Engeland. We fietsten langs het strand en komen rond 17.00 uur op de camping aan. Dit blijkt niet echt een succes. Boerenland met veel kuilen, niet heel erg schone wc's en warm water is ver te zoeken. Ook ligt hij pal naast een nogal drukke weg. Omdat we al voor twee nachten geboekt hebben is nu het idee om er zo lekker te slapen, morgen een rondje Land's End te fietsen (bij goed weer), daarna de tent in te pakken en twee nachten in de YMCA te slapen. Daar hebben we een tweepersoons kamer gevonden (alles zit hier ongeveer vol of ligt ver boven ons budget). Dinsdag gebruiken we dan om lekker te nietsen, ff langs het station om nog wat na te vragen over onze treinreis en dan woensdag alweer naar "the place to be".

Groetjes F&M