Penzance-Londen

6 augustus 2015 - London, Verenigd Koninkrijk

5 aug
Gisteren (4aug) hadden we een heerlijk rustdagje. We zijn van terrasje maar terrasje gewandeld en hebben even aan de zee op een bankje zitten lezen. De zon scheen waterig, helaas was de wind wat te koud. Vandaag (5 aug) vertrekken we met de trein naar Londen. Leuk dat je met de trein langs plaatsen rijdt waar we de week ervoor hebben gefietst. Het is nog steeds ongelooflijk hoeveel natuur dit land heeft. Wat leuk om te zien was dat een stukje van de treinroute pal langs de zee ligt. Het leek wel of er slechts enkele meters tussenzat. Tegen 14u zat de 5 uur durende treinreis erop en stonden we weer in Londen waar we drie weken geleden al wat kilometers gefietst hadden. Nu doorkruisen we de stad alleen van west naar oost. Na 40 minuten door de stad fietsen komen we bij het hotel aan. Dit ligt wat uit het centrum maar vlakbij het treinstation waar we vrijdag vandaan vertrekken naar Harwich. De fietsen kunnen we op een trap om de hoek van het hotel plaatsen. Niet te hopen dat er iemand langs moet want dat is onmogelijk. Eind van de middag gaan we de stad in om op zoek te gaan naar wat te eten. Ook lopen we even het treinstation in om te vragen of we voor onze fiets moeten reserveren. Dit blijkt niet nodig alleen zijn de beperkingen op de lijn naar Harwich wel strenger met wat betreft fiets meenemen. Zo blijken we op de trein die we willen nemen geen fietsen mee te mogen. Maar goed dus dat we ff langs zijn geweest. Vrijdag dus eerder naar Harwich. De bedoeling was dat we morgen met de bus naar Oxford zouden gaan, maar helaas gaat dat vanwege een staking van het metropersoneel niet door. Morgen gaan we dus nog Londen in (te voet ;-)) Genoeg nog te bezichtigen in ieder geval.

Gr. M&F